Často kladené otázky

faqs image
Ako na to?

Registrácia na portál Môj Bazárik je veľmi jednoduchá, rýchla a bezplatná. 

V ľavom hornom rohu nájdete odkazy Prihlásenie | Registrácia.

Pri registrácii si pozorne prečítajte naše PRAVIDLÁ A PODMIENKY POUŽÍVANIA, ktoré odsúhlasíte pri registrácii označením checkboxu a následne sa stávate užívateľom portálu Môj Bazárik.

Po vyplnení registračného formulára Vám bude zaslaná správa prostredníctvom ktorej overíme Váš zadaný e-mail. Po potvrdení správnosti zadaného e-mailu sa aktivuje Váš profil.

V rámci formulára je potrebné zadať aj telefónne číslo, toto je potrebné overiť zadaním kódu, ktorý Vám príde v SMS na zadané číslo.
Preto je potrebné zadávať správne telefónne číslo a svoje vlastné telefónne číslo, aby ste dostali overovací kód.

Na jednu e-mailovú adresu je možné zaregistrovať len jeden účet.

Pre pohodlnejšie a rýchlejšie prihlásenie môžete zvoliť prihlásenie pomocou svojho účtu na Facebook-u. Potom je však potrebné vyplniť si v profile všetky údaje.

V prípade, že si na svoje heslo neviete spomenúť nezúfajte. Kliknite na ZABUDNUTÉ HESLO pod prihlasovacím formulárom a po zadaní prihlasovacieho e-mailu (toho, ktoré používate pri prihlásení) Vám bude zaslaný e-mail s odkazom na resetovanie hesla. Po zadaní nového hesla sa budete môcť opäť prihlásiť do svojho účtu.

V prípade, že si chcete zmeniť svoje prihlasovacie heslo kliknite vo svojom profile na záložku SPRÁVA PROFILU, ktorá sa nachádza pri Vašom mene v ľavom hornom rohu.

Následne zvoľte z ponuky ľavého menu BEZPEČNOSŤ UŽÍVATEĽSKÉHO KONTA a zadajte svoje nové heslo. Po jeho uložení dostanete na svoj e-mail potvrdzujúcu správa o zmene hesla.

Ak odchádzate na dovolenku alebo chcete svoju ponuku vypnúť IBA DOČASNE, využite prosím možnosť ZATVORIŤ SVOJ OBCHOD pomocou ikonky OPEN /CLOSED napravo od menu používateľského profilu. Kliknutím na ňu sa prepne stav obchodu.

Natrvalo môžete svoj účet zrušiť takto:

  1. Prihláste sa do svojho účtu
  2. V záložke Správa profilu kliknite na položku Bezpečnosť užívateľského konta
  3. Kliknite na link Zrušiť profil
  4. Potvrďte zrušenie profilu v popup okne, ktoré sa Vám zobrazí

Pre zrušenie účtu je potrebné mať doriešené všetky objednávky.

Rovnako je potrebné zvážiť zrušenie profilu (a s ním svojej ponuky), ak máte zaplatené miesta vo výklade alebo baner. Zrušením profilu produkty zo zaplatených miest zmiznú.

Pre akékoľvek otázky ohľadom zrušenia alebo deaktivácie účtu kontaktujte info@mojbazarik.sk

Je to jednoduché. Produkt/vec ktorú chcete predať, vložíte do svojej ponuky kliknutím na ikonu PRIDAŤ PONUKU.

Najskôr si vyberte zónu, do ktorej chcete ponuku pridať (Obchodíky, Dobroty, Z druhej ruky)

Vyplňte potrebné parametre charakterizujúce ponúkaný produkt/vec. Následne sa ponúkaný produkt/vec zaradí do Vašej ponuky a bude viditeľný pre ostatných predajcov a nakupujúcich.

Okrem vyplnenia povinných parametrov Vám odporúčame vyplniť aj nepovinné parametre. Uľahčí to vyhľadávanie ponúkaných vecí a zvyšuje efektivitu predaja.

Chýba nejaká kategória alebo parameter produktu? Napíšte nám a my pridávanie ponúk vylepšíme. Ďakujeme.

Môžeme. A urobíme tak v prípade, že chcete ponúkať na predaj cez portál Môj Bazárik živé zvieratá, výrobky z ohrozených druhov, zbrane,... a iné produkty, ktoré sú v rozpore s našimi Pravidlami a podmienkami používania portálu.

Vložíte inzerát/svoju ponuku štandardným spôsobom. Pri zadávaní predajnej ceny označíte cenu 0,- EUR. Takto zabezpečíte správne zobrazovanie inzerátu na darovanie. 

Pri akýchkoľvek problémoch s nákupom odporúčame kontaktovať priamo predávajúceho

Pri predaji cez portál mojbazarik.sk nesie plnú zodpovednosť za dodanie tovaru a jeho kvalitu predávajúci.

Výmena tovaru (resp. vrátenie tovaru) je závislá na vzájomnej dohode predávajúceho a kupujúceho.

My poskytujeme priestor na predaj a nákup, no nemáme priamy dosah na úspešné dokončenie objednávky. Je to podobné akoby ste niečo nakupovlai či predávali cez Facebook. Spoločnosť Facebook iba poskytuje priestor a potrebnú funkcionalitu. Nie je zodpovedná za to, či nákup/predaj medzi dvoma ľuďmi na portáli prebehne korektne.

Pokiaľ chcete predávať na portáli Môj Bazárik je potrebné najskôr sa zaregistrovať a vyplniť svoje kontaktné údaje a platobné údaje. Ak chcete, aby kupujúci platili za veci vopred, bankovým prevodom, je tiež potrebné uviesť svoj bankový účet, na ktorý budete prijímať úhrady za objednávky.

Nastavte si tiež spôsoby doručenia, ktoré chcete využívať a ceny za poštovné a balné.

V profile si nastavte, v ktorých zónach budete chcieť predávať. Nebojte sa začať ktoroukoľvek, môžete to neskôr v prípade potreby zmeniť.

Predávať môžete - podľa typu produktov - v 4 predajných zónach: Obchodíky, Handmade zóna, Dobroty a Z druhej ruky.

 

Obchod prebieha medzi kupujúcim a predajcom, ktorí zaň zároveň zodpovedajú. Po potvrdení prijatej objednávky predajcom bude nakupujúcemu odoslaný email s informáciami pre úhradu objednávky a spôsobom doručenia. 

Po uskutočnení obchodu má kupujúci a tiež predajca možnosť vyjadriť svoju spokojnosť s nákupom prostredníctvom hodnotenia.

Ku každému produktu/veci, ktorý ponúkate na predaj je potrebné pridať fotografiu, ktorá zodpovedá uvedenému popisu a stavu produktu/veci.

Odporúčame, aby si si na svojich fotografiách dal/a záležať, pretože práve kvalitná fotografia predáva. Vhodné je zachytiť detail materiálu a farbu produktu/veci pri správnom svetle. Pridať môžeš aj viac fotografií, preto pokojne odfoť predávanú vec z rôznych uhlov podľa potreby.

Pokiaľ je to možné snaž sa fotiť svoje produkty/veci na výšku pre lepšie zobrazavanie sa fotografii v ponuke portálu MorskyKonik.sk.

Prekliknutím sa do MOJA PONUKA uvidíte všetky veci, ktoré ponúkate na predaj.

Najjednoduchší spôsob na odstránenie veci z ponuky je prejsť kurzorom na fotografiu danej veci a z možností, ktoré sa zobrazia zvoliť možnosť ODSTRÁNIŤ. Toto odstránenie je trvalé.

Pokiaľ chcete vec odstrániť iba na určitý čas a neskôr ju znova predávať (po doskladnení, obnovení výroby), zvoľte iba možnosť ODPUBLIKOVAŤ, aby sa vec nezobrazovala v zozname. Neskôr ju môžete kedykoľvek PUBLIKOVAŤ a opätovne zaradiť do svojej ponuky.

Forma podnikania a predaja (živnosť, firma) je individuálna záležitosť každého predajcu. Týka sa to hlavne predajcov v Obchodíkoch a Dobrotách, ktorí sú zodpovední za svoje podnikanie v oblasti predaja, prípadne tvorby a predaja výrobkov.

Naše odporúčanie je osloviť/navštíviť Živnostenský úrad, kde Vám odborníci odpovedia na všetky otázky.

Portál Môj Bazárik nekontroluje oprávenia predajcov pre vykonávanie výrobnej a následnej predajnej činnosti.

Nie. Provízie boli zrušené a nebudú sa na portáli obnovovať ani po ukončení korona krízy.

Prevádzkovateľ portálu pripravuje nový spôsob platieb za využívanie služieb portálu v podobe balíčkov. Tieto budú uvedené do prevádzky po ukončení korona krízy.

Každý predajca si bude môcť vyskúšať predávať na portáli bezplatne.

Každý predajca bude mať tiež možnosť vybrať aj verziu, ktorá bude zadarmo po celú dobu používania portálu.
Podmienkou bezplatného používania portálu budú reklamné plochy, ktoré budú môcť využívať inzerenti. 

V prípade nejasností sa môžete obrátiť na nás e-mailom.

Jednoducho! :-)

Vybranú vec/produkt vložíte do košíka, kliknutím na tlačidlo DO KOŠÍKA, ktoré sa zobrazí premiestnením kurzora na fotografiu zvoleného produktu. 

Produkt sa uloží do nákupného košíka - z neho môžete dokončiť objednávku alebo sa vrátiť do ponuky produktov a nakupovať ďalej.

Ak chcete pokračovať v nákupoch  jednoducho kliknite na ikonu POKRAČOVAŤ V NÁKUPE.

Pohodlne si vyberajte veci od rôznych predajcov podľa potreby. Systém portálu ich uloží do samostatných nákupných košíkov.

Pokiaľ už neplánujete nič nakupovať a môžete prejsť k dokončeniu objednávky kliknutím na ikonu PREJSŤ DO KOŠÍKA.

Ak ste nakupovali u viacerých predajcov, budete mať svoj nákup roztriedený do košíkov podľa predajcov. Každý nákup sa potom vybavuje zvlásť - jeden košík po druhom.

Skontrolujte si svoj nákup. Ak ste si niečo na poslednú chvíľu rozmysleli a nejaký tovar si neželáte, jednoducho kliknite na ikonu X a tovar bude z košíka odstránený. Pokiaľ je všetko ako má byť, kliknite na DOKONČIŤ OBJEDNÁVKU pod košíkom a prejdite do nákupného procesu.

V nákupnom procese si vyberte SPÔSOB DORUČENIA a SPÔSOB PLATBY a prejdite k ďalšiemu kroku - ADRESA PRE DORUČENIE. Ak máte u nás registráciu, adresu systém predvyplní z údajov, ktoré máte uvedené vo svojom profile. V prípade potreby ju však môžete zmeniť.
Ak registráciu nemáte, vyplníte formulár s adresou a kontkatnými údajmi.

Skontrolujte si svoju adresu pre doručenie a predite na SÚHRN OBJEDNÁVKY.

V ďalšom kroku odošlite objednávku predávajúcemu kliknutím na tlačidlo ODOSLAŤ OBJEDNÁVKU.

Predávajúci musí po prijatí objednávku potvrdiť. Rovnako potvrdí cenu za doručenie - v prípade veľkých balíčkov môže byť cena za doručenie vyššia alebo sa dohodnete na osobnom vyzdvihnutí vecí.

Ak objednávate handmade produkt, vykomunikujte si s tvorcom detaily než ju začne vyrábať. Na komunikáciu môžete využiť internú počtu portálu alebo správy k objednávke. Zostane Vám uložená pre prípad, že by sa vyskytli nejaké nezrovnalosti.

1. Jasný názov produktu, ktorý predávate

Pre zvýšenie predaja zvoľ jednoduché, výstižné a hlavne pravdivé názvy. Výstižným názvom uľahčíš nakupujúcemu cestu k výsledku jeho vyhľadavania, preto sa vyhýbajte opisným názvom.
Napríklad poetické "SPIEVANIE V DAŽDI" je výstižnejšie nahradiť názvom "DETSKÉ PÍSKAJÚCE GUMÁKY" ;).

2. Praktický popis výrobku

Do popisu uveďte všetky praktické informácie týkajúce sa danej veci. Nezabudnite na unikátne vlastnosti produktu, ktoré sú akýmsi vodítkom pre potenciálnych zákazníkov. Vďaka nim môže nakupujúci objaviť práve Vami ponúkanú vec.

Príklad popisu v Obchodíku:

Nesprávne: "Rifle so zaujímavou nášivkou."

Správne: "Rifle vyhotovené z kvalitnej rifloviny s nášivkou v tvare kvetu v stehennej časti pravej nohavice. Nášivka je obohatená o korálky a má čipkované okraje. Veľkosť nášivky je cca 8 cm. Zapínanie riflí je na zips. Ponúkané rifle sú v TOP stave a je možné si k nim dokombinovať rifľovú bundu z mojej ponuky s rovnakou nášivkou."

3. Správny pravopis a interpunkčné znamienka

Je dôležité používať správnu diakritiku. Vyvarujte sa pravopisným chybám. Veľké množstvo pravopisných chýb v popise nevyzerá príliš lichotivo. Inzerát tak vytvára nedôveryhodný dojem.

4. Dobrá fotografia

Skúste sa zamerať na správnu techniku fotenia. Nájdite si svoj vlastný štýl, vďaka ktorému budú Vami ponúkané veci neprehliadnuteľné. Kvalitná fotografia zvyšuje efektivitu predaja, preto sa snažte zachytiť každý detail predávanej veci.

5. Pridávajte svoje veci do ponuky priebežne

Pripomínajte sa kupujúcim pravidelne a nepridávajte svoje veci nárazovo. Tým zvýšite svoju šancu na predaj. Zostanete kupujúcim na očiach.

6. Zdieľajte svoju ponuku na sociálnych sieťach

Aby ste dostali svoju ponuku k čo najväčšiemu množstvu ľudí, zdieľajte ju na sociálnych sieťach. Na zdieľanie použite ikonku sociálnych sietí (pod cenovkou produktu) alebo skopírujte URL adresu stránky s produktom a vložte ju na svoju stenu.

7. Dostaňte svojich zákazníkov do svojho obchodu

V ponuke produktov cez sociálne siete Vám síce nič nebráni, ale je to pofidérny spôsob predaja a nepodarí sa Vám tak vybudovať si svoju značku, stabilný okruh zákazkníkov, ani okruh fanúšikov či inú komunitu.

Sociálne siete sú skvelý nástroj na to ako dostať ľudí do svojho obchodu a propagovať svoju ponuku.

Rovnako, vybavovanie objednávok cez chat, súkromné správy a podobne je chaotické, pri trochu väčšom počte objednávok stratíte prehľad a budete sa musieť prehrabávať množstvom správ.